עבודה בגובה במרכז

אמצעי זהירות לעבודות גובה

העבודה בגובה נותרה אחד הגורמים המובילים להרוגים תעסוקתיים ופגיעות משמעותיות בענפים. מקרים כוללים בדרך כלל נפילות מסולמות, פיגומים ומעליות על משטחים עדינים כמו פסולת.

כדי להפחית סיכונים אלה, ניתן להשתמש בצעדים קולקטיביים כמו מסילות שמירה ופלטפורמות עבודה. ניתן להשתמש גם ברשתות וכריות אוויר למניעה, אך יש להשתמש בהן רק כאשר עובדים על משטחים מגשרים כמו בסילו או סביב מיכלי מים המכילים חומרים מסוכנים.

עבודה בגובה – דברים לדעת

עבודות גובה הן אחד הסוגים המסוכנים ביותר של עבודות בנייה בגלל חוסר יכולתם להיות מבוקרים והסיכונים הפוטנציאליים העלולים לגרום לפציעות קשות או להרוגים.

כדי להפחית את הסיכון לתאונות הקשורות לגובה, חיוני לערוך הערכת סיכונים מקיפה ואז ליישם אמצעי בטיחות שהופכים את העבודה לגובה לבטוחה יותר. אלה יכולים לכלול בקרות הנדסיות, בדיקות ניהוליות, חיזוק ציוד מגן אישי (PPE) או ביטול מקורות סכנה פוטנציאלית.

חיוני להיות בעל הלך רוח מודע כשעובדים בגבהים. אנשים שמבינים את הסיכונים הפוטנציאליים הקשורים לתאונות הקשורות לגובה ינקטו אמצעי זהירות נוספים, כמו שימוש בציוד מעצר נפילה ויצירת תוכנית הצלת חירום.

איך לבחור חברה לעבודות גובה?

כאשר עובדים על גגות שטוחים, ליד סולמות או כל אזור בו נפילה עלולה לגרום לפציעה, ישנם מספר אמצעי זהירות שיש לנקוט בכדי להימנע מתאונות. אלה כוללים הערכות סיכונים, ציוד מתאים ואנשי המוסמך עם הכישורים, הידע והניסיון הדרושים למשימה העומדת בפנינו.

כאשר מחפשים חברה שתבצע עבודות גובה על פרויקט הבנייה שלך, חיוני שהם יבינו את כל אמצעי הזהירות הנדרשים ויהיה להם ידע מעמיק בחוק. אי ביצוע זה עלול לגרום לפציעות קשות כמו גם לקנסות כבדים.

עבודה בגובה היא כל פעילות הכרוכה בעבודה במקומות מעל פני הקרקע בהם נפילה עלולה לגרום לפגיעה אישית. זה כולל מקומות עבודה הכוללים סולמות, פיגומים, גגות שטוחים או משופעים, ליד קצוות או פתחים ברצפות או בקירות – ועוד ועוד. הגורם השכיח ביותר לתאונות אלה אינו נוקט מספיק אמצעי זהירות; לכן חיוני שהצוות שלך משתמש בכלים הנכונים לתפקיד העומד לרשותך. ציוד לא מספק מוביל לתסכול עובדים ולתוצאות גרועות שאינן מקדמות עבודת צוות יעילה ובטוחה.