בדיקת מעליות AFIK

מה חשוב לדעת לפני בדיקת מעלית?

בדיקת מעליות היא תהליך של אימות שהמעליות פועלות בבטחה ובהתאם לתקנות קוד הבנייה. בדיקות מתבצעות על ידי מחלקת הבניינים של ניו יורק, כמו גם על ידי חברות שהועסקו על ידי בעלי בניינים.

המפקח יבדוק את המנוף והלובי כדי לחפש סכנות נסיעה, מדרגות ובעיות פוטנציאליות אחרות. הם גם בודקים את המושל, בקרות הבטיחות ומצמד הדלתות כדי לוודא שהם פועלים כהלכה.

באיזו תדירות יש לבדוק מעליות?

מעליות הן מרכיב חיוני בחייהם של אנשים רבים. לא רק שהם מעבירים אנשים בבטחה וביעילות, אלא שהם חיוניים גם להצלחת העסקים.

חשוב לדעת מתי המעלית שלך צריכה לקבל בדיקות ותחזוקה. לא רק שזה יבטיח שהמעלית שלך תעמוד בדרישות הקוד, אלא שהיא גם יכולה להפחית את עלויות התיקון ולמזער את הזמן שמעלית חייבת להיות מחוץ לשירות.

על פי קוד המנהל של ניו יורק, מעליות משיכה והידרוליות חייבות להיבדק מדי שנה ולהיות נתונות לבדיקות עומס מלא כל חמש שנים. בדיקה זו מפעילה לחץ עצום על המערכת ההידראולית שלהם כמו גם על המנוף שלהם.

האם מעליות דורשות תחזוקה?

מעליות הן חלק בלתי נפרד מכל גורד שחקים או בניין מסחרי עם מספר קומות. בטיחותם ויעילותם תלויים ברכיבים שונים כמו כבלים, גלאי תנועה, גלגלות ומלכודות אוויר.

אם אחד מהרכיבים הללו נכשל, זה עלול להוביל לתקלות במעלית ולחשבון תיקון יקר. לכן בדיקות תחזוקה שוטפות כל כך חשובות.

כשמדובר בתחזוקת מעליות, תדירות הבדיקות תלויה במספר גורמים, כולל סוג וגיל המעלית שלך. חלקם דורשים ביקורים תכופים יותר מאחרים, לכן בקש מהחברה שהתקינה את המעלית שלך את ההמלצות הספציפיות שלהם לגבי התדירות שבה עליך לתזמן בדיקה.

תחזוקת המעלית שלך באופן קבוע לא רק שומרת עליה לפעול ביעילות ובערך מכירה חוזר גבוה, אלא שהיא חוסכת זמן וכסף בטווח הארוך. בנוסף, הידיעה שהנסיעה שלך אמינה ובטוחה תעניק לך שקט נפשי.

מדוע עליך לפנות ליועץ לפני הבדיקה?

בדיקות מעליות הן דרך שלא יסולא בפז להבטיח שהמעליות שלך יישארו מאובטחות לנוסעים המשתמשים בהן. זהו חלק בלתי נפרד משמירה הן על האבטחה הכוללת של הנכס שלך והן על רווחתם של אלה שבתוכו.

בעת ביצוע בדיקת מעלית, המפקח יבדוק רכיבים שונים כדי לוודא שהם מתפקדים בצורה אופטימלית. זה כולל רכיבים במנוף, לובי וחדר מכונות.

חלק חיוני נוסף בבדיקת מעלית הוא בדיקת הפונקציונליות של גלאי העשן. אם הם לא מתפקדים כראוי, סביר להניח שהמעלית שלך תיכשל בבדיקה.

דוגמה טובה הינה מחלקת הבניינים של ניו יורק הדורשת מהבעלים לערוך בדיקות שנתיות וחמש שנים של חוק מקומי 10/81 למכשירים של תחבורה אנכית, שנערכו על ידי מפקחי מעליות מורשים עם עד צד שלישי. דרישות אלה הפכו הרבה יותר מפורט מאשר בעבר, אשר יכול לגרום כמה קשיים עבור קבלני תחזוקה אשר לעתים קרובות לתזמן בדיקות אלה באופן עצמאי.

מומלץ לשכור את שירותי ייעוץ לבדיקת מעלית כדי לוודא שהכול מתנהל כשורה.

לקריאה נוספת הקליקו על בדיקת מעליות: AFIK